Construcția sintactică în limba germană este esențială pentru o comunicare
corectă și fluentă. Ordinea cuvintelor (Wortstellung), structurile
propoziționale (Satzbau) și utilizarea corectă a propozițiilor subordonate sau
principale sunt pietre de temelie ale limbii germane. Aceste exerciții te vor
ajuta să îți dezvolți simțul frazării corecte, să aplici regulile gramaticale
și să înțelegi mai bine cum funcționează limba germană la diferite niveluri de
competență.
Iată câte zece exerciții despre Construcția sintactică în limba germană pentru fiecare nivel de la A1 până la C1, împreună cu răspunsuri. Aceste exerciții se concentrează pe construcțiile sintactice în limba germană. În partea de jos a acestei pagini, veți găsi răspunsurile corecte.
Nivel A1 – Ordinea simplă a cuvintelor în propoziția afirmativă și
interogativă
Instrucțiune:
Reordonează cuvintele pentru a forma propoziții corecte.
1.
ich / Kaffee / trinke / morgens / .
2.
du / kommst / woher / ?
3.
wir / arbeiten / zusammen / .
4.
er / Fußball / gern / spielt / .
5.
was / machst / du / ?
6.
heute / sie / nicht / arbeitet / .
7.
ihr / Deutsch / sprecht / gut / .
8.
kaufen / wir / Brot / .
9.
im Park / Kinder / spielen / .
10. bist
/ du / müde / ?
Nivel
A2 – Propoziții cu verb modal, propoziții cu „weil” și „dass”
Instrucțiune:
Completează spațiile goale cu forma corectă a verbului și/sau a construcției
potrivite.
1.
Ich kann gut schwimmen, aber ich ______ nicht oft ins
Schwimmbad.
2.
Er sagt, ______ er krank ist.
3.
Wir gehen nicht raus, ______ es regnet.
4.
Du sollst deine Hausaufgaben ______ (machen).
5.
Sie denkt, dass ich zu viel ______ (arbeiten).
6.
Ich bleibe zu Hause, weil ich ______ (müde sein).
7.
Wir wollen ins Kino ______ .
8.
Ich muss heute lange ______ (arbeiten).
9.
Ich glaube, dass du ______ (recht haben).
10. Warum
kommst du nicht? – ______ ich keine Zeit habe.
Nivel
B1 – Propoziții subordonate și ordine inversă în propoziții
Instrucțiune:
Transformă propozițiile astfel încât să includă o propoziție subordonată sau o
construcție corectă cu inversiune.
1.
Ich gehe heute nicht zur Arbeit. Ich bin krank.
→ Ich gehe heute nicht zur Arbeit, weil ______ .
2.
Peter ruft mich an. Ich freue mich.
→ Ich freue mich, dass ______ .
3.
Sie lernt Deutsch. Sie will in Deutschland arbeiten.
→ Sie lernt Deutsch, weil ______ .
4.
Ich war müde. Ich bin früh ins Bett gegangen.
→ Ich bin früh ins Bett gegangen, weil ______ .
5.
Er hat viel Geld. Er ist nicht glücklich.
→ Obwohl ______ .
6.
Ich lese ein Buch. Es ist spannend.
→ Ich lese ein Buch, das ______ .
7.
Ich habe einen Freund. Er wohnt in Berlin.
→ Ich habe einen Freund, der ______ .
8.
Ich fahre mit dem Bus. Es ist billiger.
→ Ich fahre mit dem Bus, weil ______ .
9.
Sie arbeitet am Wochenende. Sie braucht Geld.
→ Sie arbeitet am Wochenende, weil ______ .
10. Ich
bin nervös. Ich habe morgen eine Prüfung.
→ Ich bin nervös, weil ______ .
Nivel B2 – Propoziții relative, conjunctii complexe, pasiv și
Konjunktiv II
Instrucțiune:
Reformulează propozițiile folosind structuri avansate (pasiv, relativpronomen,
Konjunktiv II).
1.
Man baut ein neues Haus.
→ Ein neues Haus ______ .
2.
Ich hätte mehr Zeit, ______ ich nicht so viel arbeiten
müsste.
3.
Das ist der Mann, ______ mir geholfen hat.
4.
Wenn ich du wäre, ______ ich das anders machen.
5.
Der Film, ______ wir gestern gesehen haben, war
spannend.
6.
Der Vertrag muss heute ______ (unterschreiben –
Passiv).
7.
Hättest du mehr gelernt, ______ du die Prüfung
bestanden.
8.
Die Frau, mit ______ ich gesprochen habe, war sehr
nett.
9.
Ich wünsche mir, dass ich besser ______ (sprechen –
Konjunktiv II).
10. Das
Buch wurde von einem berühmten Autor ______ (schreiben – Partizip II).
Nivel
C1 – Stil elevat, structuri complexe, particule modal, propoziții infinitivale
Instrucțiune:
Completează propozițiile sau reformulează-le pentru a include stiluri și
structuri C1 (infinitiv cu „zu”, particule, stil formal etc.)
1.
Es ist wichtig, regelmäßig Sport ______ (machen).
2.
Der Chef meinte, der Bericht sei ______ (schreiben –
perfekt).
3.
Ich hoffe, dich bald wieder ______ (sehen).
4.
Anstatt nachzugeben, ______ er weiter diskutiert.
5.
Es war klug von dir, so früh ______ (kommen).
6.
Er tat so, ______ er nichts gehört hätte.
7.
Das Projekt, dessen Umfang ______ (unterschätzen –
Passiv) wurde, ist gescheitert.
8.
Die Regierung plant, neue Maßnahmen ______ (einführen).
9.
Obwohl er kompetent ist, wird er oft nicht ______
(beachten – Passiv).
10. Es
wäre besser gewesen, das Problem früher ______ (lösen).
Răspunsuri corecte
A1
1.
Ich trinke morgens Kaffee.
2.
Woher kommst du?
3.
Wir arbeiten zusammen.
4.
Er spielt gern Fußball.
5.
Was machst du?
6.
Heute arbeitet sie nicht.
7.
Ihr sprecht gut Deutsch.
8.
Wir kaufen Brot.
9.
Kinder spielen im Park.
10. Bist
du müde?
A2
1.
gehe
2.
dass
3.
weil
4.
machen
5.
arbeite
6.
ich müde bin
7.
gehen
8.
arbeiten
9.
du recht hast
10. Weil
B1
1.
ich krank bin
2.
Peter mich anruft
3.
sie in Deutschland arbeiten will
4.
ich müde war
5.
er viel Geld hat, ist er nicht glücklich
6.
spannend ist
7.
in Berlin wohnt
8.
es billiger ist
9.
sie Geld braucht
10. ich
morgen eine Prüfung habe
B2
1.
wird gebaut
2.
wenn
3.
der
4.
würde
5.
den
6.
unterschrieben werden
7.
hättest
8.
der
9.
sprechen könnte
10. geschrieben
C1
1.
zu machen
2.
geschrieben worden
3.
zu sehen
4.
diskutierte
5.
zu kommen
6.
als ob
7.
unterschätzt wurde
8.
einzuführen
9. beachtet
10. zu lösen
Concluzie
Stăpânirea construcției sintactice este un pas
esențial în drumul spre fluență în limba germană. De la propoziții simple la
structuri complexe, capacitatea de a formula idei coerente și corecte din punct
de vedere gramatical îți va îmbunătăți considerabil exprimarea. Exersează
constant și revino la aceste exerciții ori de câte ori ai nevoie!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu