Recomandari

luni, 9 noiembrie 2015

Propozitii-dass ca complement acuzativ

Propozitii-dass ca complement acuzativ


(dass-Sätze als Akkusativergänzung)

1.     Ce trebuie sa se stie despre propozitiile-dass ca complement acuzativ
Complementul acuzativ in propozitia principala este in mod normal un pronume, un nume, sau un substantiv. Intr-o propozitie-dass ca complement acuzativ, complementul acuzativ este o propozitie secundara, care este introdusa cu conjunctia “dass”. Verbul conjugat se pune intotdeauna in propozitia secundara la sfarsitul propozitiei.
Pozitia 1 / nominativ
Pozitia 2/ verb
Compl. acuzativ
Sfarsit de propozitie
Ich
Eu
weiß
stiu
das
asta
schon.
deja.

In exemplul aratat, “das” este complementul acuzativ. “Das” sta aici inlocuitor pentru o situatie intreaga, pe care inca nu o cunoastem, deoarece informatia nu ne-a fost spusa inca. Doar cand inlocuim “das” cu o propozitie (o situatie), ne devine clara situatia:
Nominativ
Verb
Parte de mijloc
Propozitie-dass ca complement acuzativ
Ich
Eu
weiß
stiu
schon,
deja
dass Tobias den Mathetest mit 1 bestanden hat.
ca Tobias a reusit testul de Matematica cu 1.

2.     Verbe, care introduc propozitii-dass ca complement acuzativ
Unele verbe formeaza adesea o propozitie-dass ca complement acuzativ
Unele exemple:
Infinitiv
Propozitie principala
Propozitie-dass ca complement acuzativ
an|nehmen
a presupune
Dein Chef nimmt an,
Seful tau presupune,
dass du heute mit Fieber im Bett liegst.
ca tu stai azi in pat cu temperatura.
befürchten
a se teme
Ich befürchte,
Eu ma tem,
dass ein Klimawandel nicht mehr zu stoppen ist.
ca o schimbare de clima nu mai este de oprit.
behaupten
a afirma
Wer behauptet,
Cine afirma
dass der Buchhalter das Geld gestohlen hat?
ca contabilul a furat banii?
denken
a gandi
Ich denke,
Eu gandesc,
dass du etwas gegen dein Problem tun musst.
ca tu trebuie sa faci ceva impotriva problemei tale.
erwarten von
a astepta de la
Ich erwarte von dir,
Eu astept de la tine,
dass du in der Schule fleißig bist.
ca tu sa fi harnic la scoala.
sich erzählen
a isi povesti
Man erzählt sich,
Se povesteste,
dass der Chef mit der Sekräterin zusammen sei.
ca seful ar fi impreuna cu secretara.
sich fragen
a se intreba
Ich frage mich,
Eu ma intreb,
ob das alles seine Richtigheit hat.
daca totul are corectitudinea sa.
glauben
a crede
Man glaubt,
Se crede,
dass es auf dem Mars Wasser gibt.
ca exista apa pe Marte.
hören
a auzi
Ich habe gehört,
Eu am auzit,
dass du die Schule geschwänzt hast.
ca ai chiulit de la scoala.
hoffen
a spera
Viele Bürger hoffen,
Multi cetateni spera,
dass die neue Regierung nich korrupt ist.
ca noul nu va fi corupt.
meinen
a fi de parere
Erika meint,
Erika este de parere,
dass dir das neue Kleid nicht stehen würde.
ca noua rochie nu ti-ar sta bine.
mit|teilen
a comunica
Es wurde mitgeteilt,
S-a comunicat,
dass eine Geisel verletzt wurde.
ca un ostatec a fost ranit.
sagen
a spune
Warum sagst du mir nie,
De ce nu imi spui niciodata,
dass du mich immer noch liebst?
da inca tot ma mai iubesti?
sehen
a vedea
Hast du gesehen,
Ai vazut,
dass er uns den Mittelfinger gezeigt hat?
ca el ne-a aratat degetul mijlociu?
vergessen
a uita
Ich habe vergessen,
Eu am uitat,
dass unser Chef heute Geburtstag hat.
ca seful nostru are azi ziua de nastere.
verlangen von
a cere de la
Ich verlange von dir,
Eu cer de la tine,
dass du in der Schule aufpasst.
ca tu sa fi atent la scoala.
vermuten
a presupune
Es wird vermutet,
Se presupune,
dass sich der Gesuchte in der Stadt versteckt.
ca cel cautat se ascunde in oras.
versprechen
a promite
Er hat mir versprochen,
El mi-a promis,
dass wir im Sommer nach Brasilien fahren.
ca noi vom merge la vara in Brazilia.
wissen
a sti
Hast du gewusst,
Ai stiut,
dass Frau Müller operiert worden ist?
ca doamna Müller a fost operata?
sich wünschen
a isi dori
Der Junge wünscht sich,
Baiatul isi doreste,
dass sich seine Eltern nicht mehr streiten.
ca parintii lui sa nu se mai certe.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu