Recomandari

luni, 15 iunie 2015

Negatia

Negatie - Verneinung






Romana
Germana


Nu înţeleg cuvântul.
Ich verstehe das Wort nicht.


Nu înţeleg propoziţia.
Ich verstehe den Satz nicht.


Nu înţeleg sensul.
Ich verstehe die Bedeutung nicht.


profesorul
der Lehrer


Înţelegeţi ce spune profesorul?
Verstehen Sie den Lehrer?


Da, îl înţeleg bine.
Ja, ich verstehe ihn gut.


profesoara
die Lehrerin


Înţelegeţi ce spune profesoara?
Verstehen Sie die Lehrerin?


Da, o înţeleg bine.
Ja, ich verstehe sie gut.


oamenii
die Leute


Înţelegeţi ce spun oamenii?
Verstehen Sie die Leute?


Nu, nu-i înţeleg aşa de bine.
Nein, ich verstehe sie nicht so gut.


prietena
die Freundin


Aveţi o prietenă?
Haben Sie eine Freundin?


Da, am una.
Ja, ich habe eine.


fiica
die Tochter


Aveţi o fiică?
Haben Sie eine Tochter?


Nu, nu am una.
Nein, ich habe keine.





 






Romana
Germana


Este scump inelul?
Ist der Ring teuer?


Nu, nu costă decât o sută de Euro.
Nein, er kostet nur hundert Euro.


Dar eu am numai cincizeci.
Aber ich habe nur fünfzig.


Eşti gata deja?
Bist du schon fertig?


Nu, încă nu.
Nein, noch nicht.


Dar imediat sunt gata.
Aber gleich bin ich fertig.


Mai doreşti supă?
Möchtest du noch Suppe?


Nu, nu mai doresc.
Nein, ich will keine mehr.


Dar încă o îngheţată.
Aber noch ein Eis.


Locuieşti de mult timp aici?
Wohnst du schon lange hier?


Nu, abia de o lună.
Nein, erst einen Monat.


Dar cunosc deja multe persoane.
Aber ich kenne schon viele Leute.


Mergi mâine acasă?
Fährst du morgen nach Hause?


Nu, numai la sfârşit de săptămână.
Nein, erst am Wochenende.


Dar mă întorc deja duminică.
Aber ich komme schon am Sonntag zurück.


Fiica ta este deja majoră?
Ist deine Tochter schon erwachsen?


Nu, are numai şaptesprezece ani.
Nein, sie ist erst siebzehn.


Dar are deja un prieten.
Aber sie hat schon einen Freund.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu